Процес перетворення ідеї в бізнес-проект, а потім - в startup завжди оповитий атмосферою творчості і вільнодумства. У цей момент творцям цікавіше говорити про організаційні та фінансові питання, ніж про «нудних» правові аспекти.
Юридичне регулювання в сфері AgTech - пролом українського законодавства. Однак, незнання законів авторського права і підприємницької діяльності не звільняє вас від відповідальності.
Подібні помилки щорічно призводять до закриття 3 - 5% хороших стартапів. Якщо врахувати їх загальну малу кількість в країні, справа обертається катастрофою. Сьогодні разом задаємо питання професійного юриста, щоб не поповнити ряди аутсайдерів.
-
Як надати компанії респектабельності?
Зрозуміла і правильно оформлена документація - ось що має в своєму розпорядженні клієнтів до бізнесу.
Неважливо, наскільки глобальні питання вирішує ваша ідея: виробництво мінітракторів на біодизелі або співаючі БПЛА - без комерційної пропозиції вона ніщо. Шаблон повинен бути прописаний в Статуті компанії.
Зверніть увагу на процес онлайн-реєстрації ФОП у держреєстратора в Мін'юсті:
-
Визначте форму діяльності в Класифікаторі видів економічної діяльності (КВЕД);
-
Отримайте ЕПЦ, т. Е. Електронний цифровий підпис.
Після реєстрації ви можете звертатися до податкової інспекції з переліком документів та їх копій.
Офіційний статус і наявність регламентованої документації зменшують інтерес до вас з боку податкової і підвищують лояльність потенційних замовників.
-
Як уберегти ідею від плагіату?
Агростартапери створюють і просувають інноваційний інтелектуальний продукт, унікальний за своєю суттю, як виробництво і ремонт мінітракторов на електротязі.
Багато з них вважають, що цього достатньо, щоб «застовпити» розробку за собою. Але ваші конкуренти і співробітники можуть бути не так чесні.
Авторське право творця або групи осіб захищається Законом України «Про інтелектуальну власність»:
-
Візьміть з партнерів і підлеглих підписку про нерозголошення комерційної таємниці;
-
Вирішіть, чи отримають ваші інвестори право розпоряджатися активами, і підготувати зразки ліцензійних договорів.
Зворотний бік медалі - неймінг. Якщо назва вашого бренду виявиться співзвучно іншому проекту (навіть іноземному), то вже ви стаєте порушником інтелектуального права.
-
Як вибудувати взаємини з кофаундерамі і контрагентами?
У засновників стартапів і їх партнерів - університетів, фондових організацій і дослідницьких лабораторій - часто виникає питання про розміри свого вкладу і частці в праві володіння інтелектуальної власності.
Попередьте розбіжності - розробіть форми ліцензійних і комерційних угод, де будуть детально прописані права та зобов'язання сторін.
І не забувайте: великий капітал не любить, коли у концепту надто багато господарів.
Чи відчуваєте проблеми з законодавством? Замовте консультацію кваліфікованого фахівця.