Мотоблоки часто схильні до подальшої модернізації з метою перетворення їх в мототрактор. Ремонт і переробка мотоблока зажадають базових технічних навичок в разі самостійної лагодження, а також знань основ конструкції вашої техніки. Ключовими складовими апарату є трансмісія, ходова частина і двигун.
Характеристика двигуна
Всі існуючі різновиди мотоблокІв підрозділяються на карбюраторні і дизельні. Перші оснащені повітряною системою охолодження, а другі - повітряної або рідинної. У більшості моделей бак для палива характеризується обсягом в 2,5-7 л., А двигуни мають потужність в районі 5-11 «конячок».
Плюси бензинових двигунів:
- Менш гучні в роботі;
- Мають меншу вагу і габаритами ніж дизель;
- Мають дешеву вартість;
- Більш легкі в процесі запуску.
До негативних наслідків оснащення мотоблока карбюраторним мотором відноситься на порядок більша витрата палива. В цілому, бензинові моделі характеризуються меншим моторесурс - дизель прослужить вам набагато довше. Тому серед фермерів домінують саме мотоблоки, оснащені дизельними моторами.
Конструкція трансмісії
Цей елемент призначений для передачі крутного моменту від мотора до коліс і додатковим агрегатів мотоблока. За допомогою зчеплення виконується плавне приєднання мотора до механізмів, які приводять в рух техніку. Щоб змінити напрямок або змінити швидкість мотоблок має механічну ступінчасту коробку передач. Загалом, дані машини здатні мати до 6 передач переднього ходу і до 2 заднього.
Забезпечує колесам можливість обертатися з різною швидкістю, диференціал мотоблоків допомагає виконувати маневри і м'яко повертати. ВВП, який передає крутний момент на робочі органи машини, в залежності від різновиду приводу буває залежним і незалежним від зчеплення. Перший обертається, коли включається муфта зчеплення, а другий - після отримання крутного моменту від мотора. Іноді виробляються мотоблоки відразу з 2 ВВП.
Ходова частина мотоблока
Є жорсткою раму, на якій закріплені основні вузли і пара коліс. Як правило, на мотоблоки є можливість відрегулювати розташування коліс, що дозволить змінити ширину колії згідно виконуваної завданню. Щоб ваша машина мала гарним зчепленням коліс з поверхнею, рекомендується самостійно збільшити його загальну масу, наприклад, встановивши на колісні диски особливий баласт. Якщо на мотоблоки в силу конструкції немає рами, тоді як каркас буде корпус трансмісії. У будь-якому випадку, щоб причепити пристрій, який дозволить приєднати до вашої техніки додаткове навісне обладнання, його необхідно буде закріпити до каркасу.
Володіючи корисною і потрібною інформацією щодо рад при виборі того чи іншого двигуна, аспектів роботи трансмісії і ходової, ви зможете зробити правильний вибір при купівлі техніки, і в разі, коли вам буде потрібна переробка мотоблока.