
Всеукраїнська аграрна рада (ВАР) днями вкотре заявила про необхідність скасування заборони Нацполіціі на пересування комбайнів та іншої сільськогосподарської техніки по дорогам загального користування. Про те, з чого все почалося і куди рухається - далі в статті.
Суть проблеми
Ще в 2016 р в ряді областей і регіонів України з'явилися скарги аграріїв на співробітників ДАІ, що не пускають їх до полів. І це незважаючи на наявність письмового дозволу від місцевого відділення Укравтодору та узгоджений з Держінспекцією маршрут.
Аргумент, що висувається поліцейськими, був простий: техніка негабаритних.
Це відсилає нас до пункту 22.5 ПДР, затвердженим Кабміном ще 10 жовтня 2001 р під №1306, що свідчить: рух транспорту, довжина якого перевищує 22 м, ширина - 2,6 м, висота з агротехнічним просвітом - 4 м, а вага становить понад 40 т, має бути обмежена спеціальними правилами:
-
Дозвіл власника дороги (т. Е., Обласного підрозділу Автодору), видане одноразово або на строк до 3 місяців;
-
Транспортування сільгоспмашин - виключно на евакуатори.
Питання пересування мінітехніки по дорогах загального користування розкривався в статтях «Нужно ли регистрировать мототрактор?» та «Нужны ли права на мотоблок».
Використання додаткових коштів вантажоперевезення сильно здорожує виробництво зерна, особливо, якщо поля знаходяться на незначній відстані один від одного. В очікуванні вердикту поліції псується урожай і посівний матеріал.
ВАР пропонує рішення
У квітні поточного року, організація звернулася до першого заступника міністра Мінагрополітики Максиму Мартинюку і главі МВС Арсену Авакову з вимогою створити ініціативну групу по роботі над новим законопроектом, допускає зернозбиральні комбайни на трасу. Мотивація - неефективне проведення с / г робіт у зв'язку із затримками на отримання дозволів.
На сьогодні вже розроблено законопроект, який вносить зміни до ЗУ «Про дорожній рух» №6443 і покликаний врегулювати пересування колісної великогабаритної сільгосптехніки по дорогах загального призначення БЕЗ отримання дозволу, але з дотриманням певних вимог:
-
Пересуватися тільки в світлий час доби;
-
Маршрут руху не повинен заважати зустрічним учасникам і повинен залишати можливість для обгону зліва;
-
Можливо оснащення машинами прикриття, обладнаними спеціальними маячками та знаками.
Прийняття цих правок - питання часу. Сподіваємося, що проблема своєчасної доставки зерна на струм відпаде сама собою, як і питання, чи потрібно реєструвати мототрактор.
Для довідки
Всеукраїнський аграрний рада (укр. Рада) - добровільне, недержавне об'єднання політиків, підприємців і громадських діячів, що мають відношення до АПК.
На чолі Ради - президент асоціації «Укрцукор» Андрій Дикун.
Основні напрямки діяльності ВАР:
-
Лобіювання інтересів аграріїв на законодавчому рівні;
-
Моніторинг ситуації на сільськогосподарському ринку;
-
Юридична підтримка;
-
Кооперативний рух в молочному і зерновому секторах.